Urheilusponsorointi on muutakin kuin mainos hallin seinässä

Käyttäjän Eija Anttila kuva Eija Anttila
Julkaistu: 22.11.2018 - 11:42
Autosalvan ja Peli-Karhujen pelaajat, valmentajat ja muut tärkeät henkilöt kokoontuivat yhteiskuvaan ennen ottelua.

Peli-Karhut ja Kotkan Autosalpa syvensivät yhteistyötään hyvän mielen koripallotapahtumassa Steveco-areenalla keskiviikkona. Pekan naiskoripalloilijoista ja Autosalpa klubin jäsenistä oli koottu kaksi joukkuetta, jotka ottivat leikkimielisesti mittaa toisistaan.

Ottelun jälkeen pelaajat ja tapahtumaan ilmoittautuneet klubilaiset kokoontuivat vielä yhteiseen ruokailuun.

Entistä syvempää yhteistyötä

Autosalvan ja Peli-Karhujen yhteinen tapahtuma oli järjestyksessään toinen. Sami Hynninen Autosalvasta kertoo, että tällaiset koko perheen tapahtumat ovat olleet hyvin tykättyjä. Yritykselle on tärkeää, että se voi tarjota asiakkailleen myös erilaisia elämyksiä.

Myös Peli-Karhujen naisjoukkueen valmentaja Roope Mäkelä pitää yhteistyön syventämistä sponsorin kanssa tärkeänä ja molempia osapuolia hyödyttävänä.

- Kiva ottaa välillä vähän rennommin. Klubilaiset oppivat tuntemaan pelaajia ja päinvastoin, Mäkelä totesi.

Entistä monipuolisempaa vastinetta

Roope Mäkelä huomauttaa, että joukkueen toiminta on täysin riippuvaista yritysten sponsoroinnista. Yritystuet ovat noin 80 prosenttia joukkueen budjetista.

Myös Hynnisen mielestä aktiivinen toiminta sponsoroitavan kanssa on tätä päivää.

- Ne ajat ovat menneet, kun yritys osti mainospaikan urheiluhallin seinältä ja se oli siinä. Vähän muutakin vastinetta sponsorirahoille nykyään halutaan, Hynninen sanoi.

- Tällaiset tapahtumat ovat yhä yleisempiä urheilusponsoroinnissa.

 

 

Kirjaudu sisään tai rekisteröidy kommentoidaksesi artikkelia

Kirjaudu sisään

Rekisteröidy

Mainosta tässä!

Ota yhteys >

myynti@karhulalainen.fi